تبلیغات در گوگل و خدمات سایت

تاپ ادورت در زمینه های طراحی سایت، بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل به شما عزیزان خدمات می دهد.

تبلیغات در گوگل و خدمات سایت

تاپ ادورت در زمینه های طراحی سایت، بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل به شما عزیزان خدمات می دهد.

تبلیغات در گوگل و خدمات سایت

افزونه های تبلیغات گوگل

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱ ق.ظ

آشنایی با تبلیغات گوگل

پیش از توضیح افزونه های تبلیغات گوگل (گوگل ادز) بهتر است تا تعریف مختصری در مورد تبلیغات در گوگل خدمت شما ارائه داده شود. تبلیغات گوگل یا همانگوگل ادوردز پرسودترین راه تبلیغات اینترنتی می باشد که در ایران و جهان رایج می باشد. نحوه ی عملکرد تبلیغات گوگل پرداخت به ازای کلیک (پرداخت کلیکی ادوردز) می باشد یعنی شما به ازای هر نفری که وارد سایت می شود مبلغ ناچیزی به گوگل پرداخت خواهید نمود.

افزونه های تبلیغات گوگل

ایجاد افزونه های تبلیغات گوگل (Ad Extension) یکی از امکانات بسیار کاربردی گوگل ادز است.
تبلیغات گوگل ۱۰ افزونه دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :

 

  • افزونۀ سایت لینک (Sitelinks Extension)
  • افزونه توضیحات (callout extension)
  • افزونه ساختار برجسته (Structured snippet extension)
  • افزونه تماس (Call extension)
  • افزونه مکان (Location extension)
  • افزونه پیام (Message extension)
  • افزونه مکان وابسته (Affiliate location extension)
  • افزونه قیمت (Price extension)
  • افزونه اپلیکیشن (App extension)
  • افزونه هدیه (Promotion extension)

در ادامه تک تک افزونه های تبلیغات گوگل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

افزونۀ سایت لینک (Sitelinks Extension)

یکی از بهترین افزونه های تبلیغات گوگل که باعث افزایش شدید شاخص CTR و بازدید سایت می شود، افزونه سایت لینک است. این افزونه به این صورت عمل می کند که کاربر با کلیک بر روی آن به راحتی می تواند وارد صفحه دلخواه از سایت شما شود، بدون نیاز به گشتن در داخل سایت. این مورد تاثیر فراوانی در جذب مشتری دارد زیرا کاربر چیزی را که می خواهد به راحتی در مقابل خود می بیند و سریعا می تواند راه خود را انتخاب کند. به عنوان مثال اگر سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید از این افزونه به عنوان یکی از افزونه های تبلیغات گوگل می توانید استفاده کنید، به گونه ای که برگه های موبایل، لب تاپ،تبلت و … همگی در تبلیغ نشان داده شوند تا کاربر مستقیم به آن قسمت از سایت که می خواهد برود. دقت نمایید که لینکی که در افزونه سایت لینک وارد می کنید، با صفحه فرود تبلیغ باید متفاوت باشد تا نمایش داده شود. از یک تا شیش مورد می توانید سایت لینک تعریف نمایید. برای هر گروه آگهی و یا کمپین می توانید افزونه سایت لینک جدا تعریف کنید.

افزونه های تبلیغات گوگل

.

افزونه توضیحات (callout extension)

گاهی اوقات شما می خواهید که متن تبلیغ خود را افزایش دهید ولی تعداد کاراکتر های مجاز پرشده است. در این شرایط می توانید از این افزونه استفاده کنید. بیشترین کاربرد این افزونه دکر موارد خاص و پرکاربرد می باشد، مانند مشاوره رایگان، ارسال رایگان و ….. جایگاه این مورد از افزونه های تبلیغات گوگل در ادامه ی توضیحات تبلیغ می باشد.

 

افزونه ساختار برجسته (Structured snippet extension)

برای معرفی محصولات و خدمات ویژه از این افزونه استفاده می کنند. در این افزونه باید چهار محصول و خدمات پرطرفدار خود را معرفی کنید. ولی باید یک عنوان برای این چهار مورد انتخاب کنید این عنوان باید از جنس: برند، دوره، مدرک، کاتالوگ خدمات، مدل، استایل و… باشد. نکته مهم این می باشد که عنوانی به فارسی وجود ندارد و شما باید عنوان را به زبان انگلیسی انتخاب کنید. محل نمایش افزونه ساختار برجسته را در تصویر زیر خواهید دید.

افزونه ساختار برجسته

 

افزونه تماس (Call extension)

افزونۀ تماس تلفنی به این صورت عمل می کند که یک گزینۀ تماس در کنار تبلیغات گوگل نمایش داده می شود، که کاربر بسیار ساده و سریع با فشردن آن، با شرکت شما تماس خواهد گرفت. این نوع از افزونه های تبلیغات گوگل، بسیار توصیه می شود زیرا عموما کاربران راه های کوتاهتر را انتخاب می کنند و همچنین ممکن است کاربران بدون وارد شدن به سایت با شما تماس بگیرند که نتیجه ی آن یافتن مشتری در سریع ترین زمان  می باشد. به این دلیل است که افزونه تماس تلفنی در بین افزونه های تبلیغات گوگل بسیار مطرح است. همچنین مزیت این افزونه در این است که مشتری در همان لحظه که به کمک شما نیاز دارد ،سریعا با شما تماس خواهد گرفت.

این افزونه تنها زمانی نمایش داده می شود که کاربر با دستگاه موبایل وارد گوگل شده باشد. و وقتی کاربر از طریق افزونۀ تماس تلفنی با شما تماس می گیرد ، از حساب بانکی شما همان هزینۀ یک کلیک کسر می شود.

استفاده از این افزونه برای کسانی پیشنهاد می شود که سود تجارت آنها بر پایه تماسهای تلفنی مشتریان است

 

پیشنهاد ما به شما برای مطالعه بیشتر: نحوه اضافه کردن افزونه تماس

 

افزونه مکان (Location extension)

ساده ترین راه برای اینکه به مشتری بگویید محل فعالیتتان کجاست، افزونۀ مکان است. بدون استفاده از کلمات و با نقشه آدرس خود را به مشتری می رسانید. این افزونه برای کسب و کارهایی بسیار مناسب می باشد، که نیاز دارند تا مشتری محل کار آنها را بشناسد مانند رستوران ها، فروشگاه ها و ..

استفاده از این افزونه برای محدوده های داخل ایران قابل استفاده نمی باشد.

افزونه های تبلیغات گوگل

 

افزونه پیام (Message extension)

وقتی نیاز دارید که کاربران بعد از دیدن تبلیغ گوگل شما، به شما پیام دهند می توانید از این افزونه استفاده نمایید. ولی در نظر داشته باشید که استفاده کردن از افزونه پیام نیازمند شماره موبایلی به غیر از اپراتورهای ایران می باشد.

 

افزونه مکان وابسته (Affiliate location extension)

اگر دارای فروشگاه های زنجیره ای و یا شعب مختلف خدماتی هستید، برای اینکه کاربران بتوانند نزدیکترین شعبه شما را پیدا کنند، می توانید از این افزونه استفاده نمایید. با استفاده از این افزونه کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند، نزدیک ترین شعبه شما را زیر تبلیغ خواهند دید و با اشتراک گذاری آن در google map می توانند به راحتی به نزدیکترین شعب شما مراجعه نمایند.

 

افزونه قیمت (Price extension)

اگر محصولات و خدمات شما دارای قیمت رقابتی بسیار مناسبی است و می خواهید که این قیمت ها را با کاربران و کسانی که تبلیغ شما را می بینند به اشتراک بگذارید، باید از این افزونه استفاده نمایید. با استفاده از این افزونه مشتریان جذب تبلیغ شما خواهند شد و بلافاصله وارد سایت خواهند شد. به دلیل وجود متن های غیر فارسی در افزونه استفاده کردن از این نوع افزونه های تبلیغات گوگل توصیه نمی شود.

 

افزونه اپلیکیشن (App extension)

اگر در کسب و کار خود دارای اپلیکیشن هستید و می خواهید که این اپلیکیشن را برای مشتریان خود مورد نمایش قرار دهید، بهتر است از این افزونه استفاده نمایید. کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند لینک دانلود اپلیکیشن شما را در زیر تبلیغ خواهند دید و با کلیک برروی آن می توانند اپلیکیشن موبایل شما را دانلود نمایند.

افزونه اپلیکیشن گوگل ادز

 

پیشنهاد ما به شما برای مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از اپلیکیشن موبایل گوگل ادز 

افزونه هدیه (Promotion extension)

برای معرفی پیشنهاد های ویژه و تخفیف های خود باید از افزونه هدیه استفاده نمایید. این افزونه از افزونه های تبلیغات گوگل تاثیر بسیار زیادی در جذب و تبدیل افرادی که تبلیغ شما را می بینند به کسانی که کلیک می کنندف می باشد.

افزونه هدیه

با عضویت در کانال تلگرام تاپ ادورت از آخرین اخبار و تخفیفات تاپ ادورت باخبر شوید.

عضویت

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی